Thursday 12 February 2009

takala aku amat rindu..

Posted by _[d!Eza]_ at 14:51


>> ada ketikanya aku rasa seperti ini. pada saat-saat sunyi di petang hari, tiba-tiba nostalgia aku
mengheret aku ke suatu suasana. suasana itu seperti pernah dilalui. aku seperti terdengar gelak tawanya.gurau sendanya terasa masih segar.

>> ah, dia yang pernah mencuri hati aku. suatu ketika dulu takala alam keremajaan ku. di mana dia kini. akutertanya-tanya.

>> jawapannya tidak akan pernah aku temui. dalam kerinduan yang tidak bertepi ini aku lemas dalam lautan rindu.

>> entah milik siapa..entah untuk siapa..

>> aku keliru dan tidak tahu. yang nyata aku seperti merindui seseorang..

>> ada ketikanya aku lemas dan tenggelam. aku sayu. perasaan aku bagaikan dilayat-layat rindu. dalam keadaan seperti ini merindu entah siapa-siapa diluar sana tidak patut sama sekali. aku amat tahu itu.

>> yang nyata aku amat rindu.

>> tika ini aku dalam arus theta atau delta; dua arus yang membawa manusia pada kemunduran. arus ini adalah arus khayalan yang melemahkan. aku seolah-olah tiada bertenaga. badan terasa lemah sekali dan ada kalanya dahi terasa sakit.

>> arus ini akan terus membuai perasaan aku dengan kenangan-kenangan silam. ditambah lagu nostalgia yang mungkin berkumandang dicorong radio. aku benar-benar lemas.

>> aku cuba manggagahkan diri dengan melakukan apa-apa kerja tapi hasilnya selalu tidak menjadi.

>> aku benar-benar gelisah dan keliru. siapakah yang aku rindu??? entah..
jawapannya tiada dihatiku..

0 comments on "takala aku amat rindu.."

Post a Comment

 

-cerita adiza- Copyright © 2009 Paper Girl is Designed by Ipietoon Sponsored by Online Business Journal